update 19/11/2021
Welkom in de wereld van Kiwanis!

Kiwanis Destelbergen is een vereniging van dynamische, ondernemende vrienden die engagement en onderlinge vriendschap hoog in het vaandel dragen.

Een van de doelstellingen van Kiwanis is het bevorderen van vriendschap en wederzijds begrip, ook op internationaal niveau. Kiwanis telt wereldwijd bijna 600.000 leden in meer dan 80 landen. Maar in de eerste plaats zijn we lid van onze eigen lokale Club, die tweemaal per maand samenkomt. Tijdens deze bijeenkomsten worden er vb presentaties van leden of gastsprekers georganiseerd, waarna er doorgaans een boeiende discussie volgt waarbij leden inzicht krijgen in elkaars meningen, kennis, werkveld en uitdagingen. Elke lid heeft vanuit zijn eigen sector en denkwereld een unieke inbreng waar de anderen van kunnen leren. Inspiratie staat voorop en vriendschappen worden verrijkt en verdiept.

Kiwanis engageert zich als vereniging voor het goede doel. Zowel op lokaal als nationaal niveau wordt er initiatief genomen om bepaalde sociale projecten te ondersteunen. Kiwanis streeft er naar om op een actieve manier het verschil te maken. We trachten niet zomaar een portefeuille boven te halen, maar steken graag de handen uit de mouwen. Dankzij het engagement van onze onze leden slagen we er elk jaar opnieuw in om op die manier een mooi bedrag te verzamelen voor het goede doel.

Door de Corona pandemie pakken we nu bijna 2 jaar de zaken iets anders aan, maar dat betekent niet dat we minder gemotiveerd waren. Onze club paste zich aan om ook tijdens deze bijzondere tijden actief te blijven. Zo hebben we voor de zomer 2021 een Gentse Stoverij verkoop gehouden, welke via onze nieuwe website online kon worden besteld en betaald. De inkomsten van deze actie gingen integraal naar vzw Stevliet (1500 EUR) (www.steevliet.be) en Jeugd Rode Kruis Vlaanderen (500 EUR). Onze nieuwe Sinterklaas actie was een waar succes. We verkochten meer dan 2500 pakjes en mochten Baby-Nest (https://baby-nest.weebly.com/) een cheque van 4000 EUR overhandigen!

We mochten de laatste maand proeven van een herwonnen stukje vrijheid. Eindelijk mochten we terug op een meer normale manier door het leven. Kiwanis Destelbergen heeft er dan ook zin in! Alles staat klaar voor een spetterend Nieuwjaarsconert (dit jaar met optreden van Andrea Croonenberghs) en we plannen tevens een nieuwe editie van onze bekende Asperge Avond!

Met deze acties en tal van andere initiatieven geeft onze club een duwtje in de rug aan organisaties en projecten die daar nood aan hebben. Zo trachten we samen zin te geven aan onze internationale slogan “Serving the children of the World”.